Jumaat, 20 Mac 2009

tinta 20mac2009

Salam ceria semua..Have a nice day with Allah in your heart!!!Have a fun day..hari ini aku akan balik ke rumah jap..pastinya ada sesuatu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan dirumah..lagipun kawan-kawan dah cop nak jumpa.kenalah tunaikan permintaan diorang..emm..tambahan lagi ada seorang sahabatku nak join persatuan NGO dan minta pandangan serta bantuan..aku perlu bantu dia berjumpa dengan orang yang incharge biro pengambilan peserta baru..yang mengembirakan aku dia berminat untuk join program2..ada juga budak2 sekolah aku yang join progrm ni..seronok juga,,ahlan wasahlan..aku tetap akan menyokongmu.keep up!!

Bila balik ke rumah,perkara biasa yang aku akan lakukan adalah discussion dengan family..kadang2 mengambil masa sampai 4jam.tu belum masuk kalu dengan adik2,makcik,pakcik,kawan2 and kucing??..hehe..compius...huhu..bila dah berborak tak ingat dunia..biasanya aku akan tidur lambat..pukul 3pagi bila kat rumah..sedari kecil aku sangat suka discuss dengan abah and mak tentang apa2 sahaja..yang pasti ada selalu mesti pasal topik tentang family ,adik2 dan hal ehwal semasa..Abah dan aku pasti akn menghabiskan masa berbincang tentang masa depan adik2,family dan cara pendekatan yang terbaik untuk mendidik adik2..aku juga perlu pantau perkembangan adik2..aku nak adik2ku semuanya berjaya menjadi anak2 dan generasi yang soleh dan berguna..seperti mana kata2 sultan Al-Fateh:kekuatan dan kejayaan itu akan datang melalui kekuatn ruhiyah yang kuat..Dan yang pasti aku kena menjadi kuat dahulu untuk berjaya..berdisiplin!!..aku mesti jadi seorang yang sangat berdisiplin sekarang..Jika kita inginkan kejayaan mesti sacrifice(for my self-remember!!)

Perkara pertama yang aku perlu lakukan sekarang adalah tepati masa dan think for priority...Aku tak mahu lagi emosi dan masalah mengalahkan diriku sehingga sometime menganggu benda lain..aku boleh kawal benda ni..yang penting kita adalah apa yang kita fikirkan ..think positive..jadikan pressure sebagai motivator dan kekuatan..lagipun aku perlu jadi kuat..huhu..bila menulis begini..aku semakin bersemangat..InsyaAllah aku mampu menghadapinya..aku yakin dengan Allah.Dia pasti akan membantuku..

pesanan:

Ingatlah dunia ini hanyalah sementara..umpama perlabuhan kapal yang singgah sebentar..jika kita ketingggalan kapal..ia akan terus meninggalkan kita..jauh dan semakin jauh!!! amalan yang baik akan menjadi kekuatan..dunia jika semakin dikejar semakin lari..tapi akhirat jika kita kejar semakin dekat..di situlah ketenangan yang hakiki..itu adalah antara pesanan dari abahku..ok..salam sayang dariku buat semua...

Tiada ulasan: