Sabtu, 21 Mac 2009

MASJID

Aku kini sedang memikirkan tempat yang paling sesuai untuk aku study pada sem ini untuk final exam..setelah mengambil kira aspek lain dan situasi..aku mengambil keputusan untuk belajar di masjid sepanjang minggu exam.tapi kali ni takdelah sampai tidur di masjid..mungkin dalam pukul 11 aku akn balik ke bilik semula dan sambung pada keesokan paginya..Biasanya aku akn berpakat ramai2 dengan rakan-rakan yang lain untuk study bersama2 di sini..kami akan bersama2 study walaupun berlainan kos dan kuliah..Bila buat begini semakin rasa bersemangat nak study..Masing2 akan memberi kekuatn dan motivasi untuk study..jika ada sahabat yang terleka dan tidak memahami subjek..masing2 akan cuba sedaya upaya untuk menolong..disinilah terasa kekuatan ukhwah dan kasih sayang semakin erat..terlalu banyak kenangan aku di masjid sejak kecil..masjid amat bermakna dalam kehidupanku..

sem lepas aku tidak study di masjid.lebih banyak menghabiskan masa di kamar tidur..aku banyak menghabiskan masa bersama2 roomateku..satu2nya roomate yang aku ada sem lepas..huhu kami berdua terpaksa di campakkan ke blok b atas masalah pengurusan asrama..huhu..tinggallah hanya kami berdua disini..depan blok kami hutan..di blok ni dulu tak ramai orang sangat..macam sunyi je..huhu scary beb..mula2 duduk dulu rasa seram sejuk,meremang gak bulu roma..takut nak tengok kat tingkap waktu malam..aku tak sanggup tinggalkan kawanku kesorangan.lagipun aku yang mengajak dia tinggal bersamaku...hehe dulu aku memang tak lekat kat bilik.tapi start sem lepas terus terperap di bilik..best gak..hehe..roomate pun baik dan kamcing..thank you yong..May Allah Bless you.arigatou gozaimas..

Tiada ulasan: